2011. március 10., csütörtök

Citromos rolád

Hozzávalók:
Piskóta:
5 tojás
10dkg cukor
10dkg liszt
1/2 citrom reszelt héja
csipet sütőpor

Krém:
2dl víz
2dl tej
1cs. vaniliás puding
1ek. liszt
25dkg cukor
25dkg Rama
1,5 citrom reszelt héja
2 citrom leve

A piskóta masszát a szokásos módon elkészítjük, egy kb 32X35cm-s tepsibe megsütjük (nekem 32X40cm-s tepsim van az is jó volt). Egy konyharuhát megszórtam liszttel erre borítottam a kisült piskótát, lehúztam róla a sütőpapírt és a konyharuhával feltekertem, így hagytam kihűlni.
Közben elkészíttetem a krémet. A cukrot a tejjel felforraltam, a vízbe elkevertem a pudingport és lisztet ezt a forró tejhez öntöttem, folytonos kevergetés mellett bugyogásig főztem. Szépen besűrűsödött. Félretettem hűlni. A Ramat habosra kevertem, hozzáadtam a hideg pudingos alapot, a citromok héját és levét. Széthajtottam a piskótát, megtöltöttem a krémmel.

A receptet egy Ramas könyvben találtam, a hozzávalókhoz ír még citrompótlót vagy citromsavat de én ezt kihagytam, szerintem így is elég citromos lett.
A készítésről élménybeszámoló ITT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése