2011. július 31., vasárnap

Hússal töltött tészta tekercs

Valószínűleg nem én készítettem először de az igaz, hogy magam raktam össze két receptből. Ebből a receptből a tölteléket vettem pontosabban a sablont. Kipróbáltam az eredetit is de nálunk nem volt átütő siker a tésztával többszöri próbálkozás, többféle sütési hőfok és idő variációval is az volt az érzésem, hogy a közepe nyers. Tehát a tésztát kicseréltem fokhagymás lepény tésztára. Ezt tavaly tanultam a pékünktől amikor egy pékségbe dolgoztam.

Hozzávalók:

Tészta:
20-30dkg liszt (ez kb 3-4 személyre)
fél élesztő

langyos víz
1ek. olaj

Töltelék:
Itt szabad a gazda, bármi lehet amit a család szeret ne maradjon ki a sajt, tojás és a fűszerek. Nálunk a sonka és kolbász külön vagy akár együtt szokott belekerülni.

Az élesztőt elkeverem kevés liszttel, cukorral, langyos vízzel és félrerakom pihenni. Közben elkészítem a tölteléket, kevés hagymát dinsztelek, átforgatom rajta a sonkát. A tojásokat összekeverem a fűszerekkel (só, bors, szerecsendió, kömény). Én össze szoktam keverni a sonkával és a reszelt sajttal.
Ha a kovász már többszörösére dagadt összegyúrom a tésztát és duplájára kelesztem. Kinyújtom elsimítom rajta a tölteléket, kolbász karikákat teszek rá és feltekerem. Berakom egy megfelelő méretű tepsibe és megsütöm.

Ezt a tésztát eredetileg nyújtás után megkentem zúzott fokhagymával a felét megpakoltam hámozott paradicsom szeletekkel, sonkával, sajttal betakartam a tészta másik felével egy tepsibe tettem és megsütöttem. Mikor kivettem a sütőből megszórtam reszelt sajttal és ha ráolvadt lehet tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése