2011. július 31., vasárnap

Fokhagymás csiga

Hozzávalók:

Tészta:
50dkg liszt
1 élesztő
3dl meleg víz
1ek. olaj
1ek. só
1/2tk. bors
2tk. cukor
1ek. morzsolt rozmaring

Töltelék:
10dkg vaj
1tk só
3-4 gerezd fokhagyma

A vízbe belemorzsolom az élesztőt, hozzáadom a cukrot és egy kis lisztet, összekeverem és félreteszem pihenni. Közben a liszthez hozzákeverem a száraz anyagokat, hozzáadom az olajat és ha feljött, a kovászt is. Összegyúrom, duplájára kelesztem. A puha vajat összekeverem a sóval és a zúzott fokhagymával. A tésztát kinyújtom, megkenem a töltelékkel feltekerem, szeletelem és sütőpapírral bélelt tepsibe szorosan egymás mellé teszem. Még egyszer kelesztem 15 percig és 20-25 perc alatt 220 fokon megsütöm.

Ez eredetileg egy Sthal recept, egy barátnőmtől kaptam. Annyit változtattam rajta, hogy én kovászt készítek, a fűszereket a lisztbe szórom és rendszeresen elfelejtem tojássárgával lekenni a tetejét. Valamit eredetileg a tésztából kell készíteni egy kb 20x17cm lapot erre rakjuk a csigákat de nálunk mindenki csak a csigát szereti ezért én sütőpapírt használok és az összes tésztából csiga lesz. Tálaláshoz tejföl jár, nálunk erre még sosem volt idő. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése