2011. július 30., szombat

Húsos-sajtos pite

Az ötletet a Vacsoracsatából vettem, már nem emlékszem ki készítette, nekem ez így nagyon húsmentes volt.
Itt az eredeti recept:

Füstölt sajtos brokkolis pitetorta ropogós salátalevelekkel

Hozzávalók:
1 adag omlós tészta
1 fej brokkoli
20 dkg füstölt sajt
3 dl tejszín
4 db tojás sárgája
őrölt szerecsendió
őrölt bors

Omlós tészta:
20 dkg liszt
15 dkg vaj vagy margarin
csipetnyi só
5-6 evőkanál hideg víz.

Tegyük a lisztet egy tálkába, vágjuk rá a jéghideg vajat, sózzuk meg, majd kezünkkel morzsoljuk össze. Adjuk hozzá a vizet és gyúrjuk cipókká.
A brokkolit szedjük rózsáira, majd bő vízben mossuk át legalább kétszer, tegyük egy szűrőedénybe és csepegtessük le alaposan. Ugyancsak kockázzuk fel a sajtot is.
Forraljunk fel egy fazékban sós vizet, majd tegyük bele a megmosott brokkoli rózsákat. Főzzük két percig, utána szűrjük le jól.
Lisztezett deszkán nyújtsuk kis az omlós tésztát fél centi vastagságúra, béleljünk ki vele egy vajjal és liszttel meghintett közepes méretű peremes piteformát. A tésztát a sütőedény kilógó széleinél vágjuk le, majd tegyük bele a megpárolt brokkolit, és osszuk szét a felületén a kockákra felvágott sajtot.
Egy kis tálkában keverjük össze a tejszínt a tojások sárgájával és öntsük a hagymás keverékre. Tegyük előmelegített sütőbe és süssük 150 fokon legalább 35-40 percig.
Ha elkészült még melegen szeleteljük fel, friss salátalevelekkel tálaljuk.


Az én variációm:

egy adag omlós tészta a fentiek szerint

50dkg csirkemellfilé

20dkg füstölt sajt

1 fej brokkoli

1 nagy pohár tejföl

1 kis fej hagyma

só, bors, fokhagyma

A húst csíkokra vágtam, a kockára vágott hagymát megdinszteltem, fehéredésig forgattam rajta a húst, közben hozzáadtam a fűszereket, mikor kevés levet engedett, hozzáadtam a tejfölt és lehúztam a tűzről. A brokkolit a fenti módon elkészítettem. Összegyúrtam a tésztát és beletapicskoltam egy szimpatikus méretű tepsibe. Ráöntöttem a húsos ragut, elosztottam rajta a brokkolit és a kockára vágott sajtot. A fent megadott módon megsütöttem.

Sajnos rajtam kívül csak Miki ette meg a brokkolit de dolgozom valami olyan feltéten ami mindenkinek nyerő lesz.

Az egyik egy sima májas töltelék:

50dkg csirkemáj

1 tojás

1 kis fej hagyma

2 szikadt zsemle

1 marék zsemlemorzsa

só, bors, majoranna

A májat megtisztítom, a hagymát megdinsztelem, a zsemléket beáztatom langyos vízbe, a többi hozzávalóval együtt berakom az aprítógépbe és ráöntöm a tepsibe várakozó tésztára amit a fenti módon előkészítettem. Megsütöm.

Ezzel a töltelékkel szoktam tölteni a cipós májat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése