2011. augusztus 15., hétfő

Narancstorta

Hozzávalók:

babapiskóta
tej
3 narancs
2 cs. főzés nélküli vaníliás pudingpor (pl: Aranka)
2dl habtejszín
rum

Lereszeljük két narancs sárga héját 1dl vízben felforraljuk, leszűrjük, kihűtjük. A két narancs levét kifacsarjuk.
Egy kapcsos tortaforma alját és oldalát kibéleljük rumos tejben megmártott babapiskótával.
Felverjük a tejszínhabot, a pudingporokat 4dl tejjel simára keverjük, hozzáadjuk a narancshéj levét és a kifacsart gyümölcslevet, végül a tejszínhabot is.
A krém felét az előkészített formába öntjük, egy sor rumos tejbe mártott babapiskóta és a maradék krém zárj a sort. Tetejét ízlés szerint díszíthetjük narancsszeletekkel, jól mutat rajta a piros gyümölcs is.

Ezt a receptet a mamám gyűjtötte egy kb 1986-os Nők lapjából. Általában karácsonykor került az ünnepi asztalra. Miki szülinapján készítettem egy hasonló babapiskótás-citromos sütit de annak a krémje valahogy nem lett a kedvencem. Így előkaptam ezt a narancstortát és a következő minimális módosításokkal készítettem:

Egy téglalap alakú tálnak csak alját béleltem ki babapiskótával. Szerintem sokkal egyszerűbb mint a kör alakúba méretre tördelni. A narancshéj forralásakor dobtam mellé menta és citromfű levelet. A süti díszítéséhez nincs érzékem ezért azt egy az egyben kihagytam. Így készült el a narancs(torta) szelet. Kép ITT. Élménybeszámoló a készítésről ITT. Ehhez a tálhoz elhasználtam kb 40db babapiskótát, 2 narancsot, és legközelebb egy zacskóval több pudingport veszek, mert a krém épp csak elég volt. Ja és ha esetleg vendégváráshoz készülök vele akkor rögtön dupla adagot készítek, ezt négyen 20 perc alatt elpusztítottuk. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése