2012. február 11., szombat

Hogyan szerveztem kalózbulit

Élmény beszámolót már írtam ITT de most megpróbálom a szervezés szemszögéből összeszedni.
A buli előtt 1,5 hónappal elkezdtem kérdezgetni Ádámot kit hívna meg szívesen. Ő felsorolta az összes óvónénit és dadusnénit majd néhány gyereknév következett és a nagymamák. Kicsit pihentettük a dolgot én közben felmértem a lakás befogadóképességét a limit 4 gyerek lett. Főleg 6 év körüli fiúkra számítottam akiknek kell az irányított program. Úgy döntöttem csak a gyerekeket hívom. Ha szülők is vannak az már 8-12 vendéget jelent, annyian nem férünk el és én sem tudok kétfelé szórakoztatni a gyerekeket és a felnőtteket is. Az új limittel ismét előszedtem Ádámot és kértem tőle 4 nevet és ovis jelet. A következő hetekben ezt még megismételtük párszor, hogy legyen ideje meggondolni magát. Nem igazán változott a lista. Az oviban a dadusnénivel egyeztettem a nevekhez tartozó jeleket, biztos ami biztos.
Elkészítettük a meghívókat. A papírt öregítettem, kerestem kalózos betűtípust, kinyomtattuk, apa megégette a szélét, összetekertem és összekötöztem. Kívülről rárajzoltam a jeleket, hogy Ádám ki tudja osztani.
A meghívóba beleírtam a tervezett programokat, kértem a játszós ruhát mert én elhiszem, hogy mindenkinek van szép ruhája de játszani hívtam a gyerekeket és a szívroham kerülgetne ha valaki a méregdrága fehér ingébe törölgetné a tortás kezét. Ne felejtsük el, fiúkról beszélünk!
Saját készítésű ajándékot kértem amikért díjat ígértem, nehogy elveszítsék a kedvüket az alkotók több kategóriában hirdettem. Hogy mindenkinek legyen ideje a pályaműveket kitalálni és elkészíteni nagyjából 3 héttel a buli előtt kiosztottuk a meghívókat.
Megterveztem a menüt, a gyerekek nem enni jönnek ezért nem görcsöltem 15 féle sütin, a kalóz vonalat tartottam szem előtt hangzatos neveket adtam egyszerű ételeknek. Bomba siker volt.
Kalózszendvics: az apró zsömléket én készítettem a grissini tésztájából, apa segített megtölteni kolbásszal és csemege ubival. Ezzel letudtuk azt ami megtölti a pocakokat.
Rágcsálni valónak grissini készült (eleve dupla adagot gyúrtam le a feléből készültek a zsömlék, így kell energiatakarékosan készülni - a vendéglátás nem arról szól, hogy kipurcanásig gályázok a konyhába) persze ezt a kalózoknak polipcsápként tálaltam, fogyott is szépen. Édesnek a halloweenkor tanult boszi ujjak tésztájából készítettem kalóz kekszet. A tésztát összegyúrtam golyókat formáltam majd kilapogattam őket és egy szaggatóval römi kártya mintákat nyomtam beléjük. Ha jól tudom ez a kártya inkább a vadnyugathoz tartozik de ott is a rossz fiúkhoz és a kalózok igen csak rossz fiúk. Így talán megbocsátható a ferdítés, mellesleg a gyerekeknek nem tűnt föl. :-D
A kalózok itala a rum. Azt nem mertem megkockáztatni, hogy az innivalót rumnak nevezem még a végén a vendég gyerekek szülei rám hívják a gyerekvédelmiseket, ezért grogot kaptak. Asssszem eredetileg az is alkoholos. A miénk teljesen alkohol mentes volt, eredetileg egy karácsonyi puncs:
0,5l narancslé
0,5l víz
cukor ízlés szerint
1 rúd fahéj
pár szem szegfűszeg
ezt összeforralni és belelógatni 3 fekete tea filtert (én most csak 2 raktam)
Eredetileg egy felkarikázott narancs és reszelt citromhéj is jön bele ezt most kihagytam.
A tortára különösen büszke vagyok az egy valódi kincses láda lett. Készítettem egy 8 tojásos piskótát majd méretre vágtam. Szerencsére a fa láda színét a csokikrémmel hatásosan lehet utánozni, a zsanérokat vanília krémmel rajzoltam, a gyöngysor fehér francia drazséból készült (ennek volt megfelelő mérete a tortához képest) a tallérok szerepében csoki eurócentek tetszelegtek.
A kalózvetélkedő a hó és a gyér számú vendég miatt nem egészen a terv szerint ment de azért a jelenlévők élvezték, volt árbocmászó verseny, hóban futás, kincskeresés, hajózás, és a bátorságpróba: mindenki végig ment a hajópallón.
Nagyon ötletes ajándékot kaptunk: egy valódi kincses ládát, gumicukor egerekkel, csokipénzzel és egy kalózos matrica albumot. Ez bizony jogosan besöpörte az összes kategóriában az ajándékokat.
Az ajándék: Ádám festette az üvegeket én csak kontúroztam a hópelyheket. A forrócsoki port magam készítettem:
15dkg barna cukor
1 rúd vanília
3ek. kakaópor
1 rúd fahéj
1 tábla tejcsoki
1 tábla ét csoki
A csokikat összetörni, és egy dunsztosba összerázni a többi hozzávalóval, egy idő után a porok átveszik a fűszerek aromáját. Nagyjából két hetet hagytam így állni akkor adagoltam ki a festett üvegekbe, készítettem hozzá használati utasítást* és becsomagoltam.
*1,5 dl tejbe 2 teás kanál port felfőzni. Az adagolás ízlés szerint változhat, nálunk ez a népszerű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése